Toshkent hokimi Shavkat Umurzoqov poytaxtdagi tirbandliklar bilan bog‘liq vaziyatni tubdan o‘zgartirishi kerak bo‘lgan rejani taqdim etdi. Hozirda shahar har kuni 400 ming o‘tkazish qobiliyati hisobida 1 milliondan ortiq avtomobilni qabul qiladi, yo‘l infratuzilmasini esa bir vaqtning o‘zida oltita turli idora boshqaradi, ta’mirlash vaqtida esa yana oltita tashkilot jarayonga aralashadi. Bunday bo‘linib ketgan boshqaruv tartibsiz harakat va doimiy tirbandliklarga olib keladi.
Seul, Shenzhen, Dubay va Moskva tajribasini o‘rganib chiqqandan so‘ng, hukumat yo‘l harakatini boshqarishning yagona markazini yaratishga qaror qildi. U ko‘cha tarmog‘ining bosh rejasini rejalashtirish, jamoat transporti, velosiped yo‘nalishlari va mikromobillik zonalarini muvofiqlashtirish, yuk transporti jadvallarini nazorat qilish, kameralar va GPSdan ma’lumotlarni yig‘ishni o‘z zimmasiga oladi. Ushbu ma’lumotlar asosida tizim tirbandliklarni bashorat qiladi, svetoforlarni avtomatik ravishda sozlaydi va aholini ta’mirlash ishlari haqida xabardor qiladi, muqobil yo‘llarni taklif etadi.
Umurzoqovning fikricha, markazning ishga tushirilishi yo‘llarning tirbandligini 30-40 foizga, zararli chiqindilarni esa taxminan 15 foizga kamaytirish imkonini beradi. Alohida ilova haydovchilar va yo‘lovchilarga to‘siqlar va optimal yo‘nalishlar haqida dolzarb ma’lumotlarni beradi. Hukumatning fikricha, integratsiyalashgan raqamli tizim yo‘l tarmog‘ini samarali boshqarishning kaliti bo‘ladi va shahardagi ekologik vaziyatni jiddiy yaxshilaydi.